FORUM BMW - www.forumbmw.ro - BMW FORUM: E36: Incalzirea si A/C este clima, climatronic, sau A/C simplu? Cu 2 zone? - FORUM BMW - www.forumbmw.ro - BMW FORUM

Salt la continut

Camere de Supraveghere  DVR  Vid

Camere de Supraveghere  DVR  Videointerfoane  Alarme Wireless

Control Access  Surse Alimentare  Camere IP  Alarme Auto

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

E36: Incalzirea si A/C este clima, climatronic, sau A/C simplu? Cu 2 zone?

#1 Useril este offline   Darren 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 02-February 07
  • LocationBucuresti

Postat 27 March 2007 - 02:24 AM

Am citit dezbaterile din topicul acesta, si m-am gandit ca ar fi util o discutie separat pe tema asta.
O sa-mi permit sa dau copy/paste la ce-am scris pe alt forum referitor la subiectul asta.

Mai jos aveti un citat dintr-o carte (Bentley, E36 - Sedan, Coupe & Convertible 1992-1998) Atentie, cartea se refera doar la acele modele, si pozele arata acelasi model de control (cu 4 butoane rotative). Dupa cum puteti citi, singura diferenta intre sistemele de clima automata cu butoane rotative sau cu display electronic este numarul de actuatoare care dirijeaza jetul de aer in masina. Ambele sisteme au senzor de temperatura pentru clima automata, la modele cu display electronic reglajul fiind digital, iar la cele cu butoane rotative reglajul se face in functie de gradele scrise pe butoane.
Eu am vazut doar pe modele E36 compact instalatii de A/C simplu (fara control automat al climei), si chiar cu o singura zona (cele descrise in carte sunt cu 2 zone - stanga/dreapta). La acele modele de E36 compact, butonul de reglat temperatura avea "pictate" doar culorile rosu/albastru (fara nici o gradatie cu cifre reprezentand grade ), iar A/C functiona tot timpul, indiferent de temperatura din masina, atat timp cat apasai pe butonul respectiv (exact ca la Cielo)

Citeaza

General
E36 cars are equipped with integrated automatic heating and air conditioning systems.

Heater box
The heater box, located underneath the center of the dashboard, houses the heater core, the A/C evaporator, and associated sensors and actuators. Removal of the heater box requires that the A/C refrigerant be discharged.

Heater core temperature sensor
The automatic heating and air conditioning system uses several sensors to control interior air temperature.

Heater and A/C Control Head
Two types of heater and air conditioning control heads were installed in E36 cars. Early models have control heads with four rotary knobs and a separate control module. A flexible shaft, clipped to the right side of the control head, controls the heater. flaps.
Later model E36 cars, starting in approximately mid-1995, have digital display control heads with buttons. The A/C control module is integrated with the digital control head.

Sensor fan for interior temperature, replacing
A small electric fan, installed in the A/C control head, draws cabin air past the climate control temperature sensor.
1. Remove A/C control head as described earlier.
2. Rotary-knob control head: Disconnect electrical connector from top of control head housing. Pry open plastic housing and remove sensor fan.
3. Digital display models: Disconnect electrical harness connector from control head housing. Remove screws holding sensor fan to bottom of control module and remove.
4. Installation is reverse of removal.

Heater and A/C Air Distribution Motors
The recirculation, fresh air and other vent-duct flaps are controlled electrically via a series of air distribution actuating motors. Cars with the rotary-knob control head use three electromechanical motors, each held in place via a small plastic clip.
Later systems (with the digital display control head) use five distribution motors, four of wich are digitally controlled.




Povestea pe scurt este ca la BMW o sa gasiti asa ceva:

Citeaza

IHKA - automatic Heating and A/C
IHKAF - IHKA w/ micro filter
IHKR - regulated Heating and A/C
IHKRF - IHKR w/ micro filter
IHKS - standard Heating and A/C
IHR - Integrated Heater control (from ETK)


Modelul de pe E36 cu display este IHKA.
Modelul de pe E36 cu 4 butoane rotative este IHKR.
Modelul de pe E36 cu 3 butoane rotative (plus A/C) este IHKS.

IHKA e descris un pic aici.

IHKR e descris un pic aici. A studiat ceva omul asta, dar nu cred ca pe E34 s-a pus tehnologie de Mercedes din anii 70-80. Eu zic ca se inseala. Totusi imi plac descrierile "Inner Loop" si "Outer Loop" Temperature Regulation

"Regulated" nu inseamna simplu, sau standard.

Povestea mai lunga e urmatoarea:

Exista un mit care observ ca e foarte des intalnit si adanc impamantenit, si anume: la modelele E36, doar modelul cu display la controlul temperaturii din masina are ceea ce se poate numi "controlul automat al climei". Prin clima eu inteleg temperatura si umiditatea aerului din masina. Prin controlul automat al climei, eu inteleg posibilitatea de a regla dupa dorinte/necesitati temperatura iar acel sistem sa ia ce decizii considera el utile pentru ca temperatura aerului din masina sa ajunga (sau sa tinda spre) valoarea setata initial, tinand sub control umiditatea aerului din masina (sau altfel spus, nivelul de confort).
"Climatronic" este un cuvant des folosit in a exprima functionalitati similare, cu toate ca doar anumiti producatori il folosesc. Marea majoritate a ofertelor auto contin in specificatii termeni de genul:
- A/C (sau aer conditionat): e pur si simplu un frigider cu buton ON/OFF. Cat timp e ON, jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord are o temperatura aproape constanta (in general 2-3 grade, dupa cum spun "meseriasii" care fac reparatii/reumplere a instalatiilor de freon). Cand ti se face frig, il treci pe OFF. Cand ti se face iar cald, il treci pe ON. Merge folosit si iarna, mai ales la dezaburirea rapida a parbrizului.
- Clima automata (sau climatronic): posibilitatea setarii unei temperaturi (TS) (folosind controale din consola bordului), pe care un modul electronic de control o mentine ca tinta pentru temperatura aerului din masina. Astfel, folosind diversi senzori (cel putin un senzor de temperatura), modulul de control al climei automate va sti ce temperatura (Ta) trebuie sa aibe jetul de aer care iese prin gurile de aerisire din bord pentru ca temperatura aerului din interiorul habitaclului (Th) sa ajunga la valoarea setata. Folosind cel putin comparatii simple, modulul de control dicteaza daca temperatura jetului de aer trebuie sa fie mai mare sau mai mica decat Th.
Astfel: daca Th < TS, atunci Ta va fi mai mare decat Th. Cand Th > TS, atunci Ta va fi mai mica decat Th. Cu cat va fi mai mica/mare temperatura Ta fata de Th, asta decide modulul de control al climei. Diferenta notabila intre Clima automata si A/C simplu este aceea ca la clima automata temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este dinamica si depinde de temperatura target setata initial.

La E36, BMW a echipat masinile cu 3 modele de control al instalatiei de incalzire:


    IHKS - contine incalzire si A/C simplu (frigider cu On/Off) cu reglare pentru o singura zona. Se poate identifica usor prin prezenta a 3 butoane rotative pe panoul de control din bord. Nu se poate seta o temperatura dorita, temperatura jetului de aer care iese prin gurile din bord este constanta (in conditiile in care temperatura motorului este constanta, iar temperatura exterioara este aproape constanta, sau cu mici variatiuni) si depinde doar de controalele de caldura din bord. NU depinde de temperatura aerului din interiorul masinii, si in conditiile in care nu se actioneaza asupra controalelor din bord (setate la temperaturi minime/maxime) pentru o perioada indelungata de functionare, temperatura aerului din masina poate ajunge la valori incomfortabile pentru pasageri. Personal, am vazut acest sistem doar la modele Compact/Cabrio. (Doar la Compact am vazut modele care aveau A/C simplu)


    IHKR - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta a 4 butoane rotative pe panoul de control. Directia jetului de aer si viteza acestuia se pot seta doar la valori care raman fixe pe toata durata functionarii (sau pana la o modificare ulterioara a reglarilor acestora). Exista modele cu sau fara compresor de A/C.
Ca posesor de E36 dotat cu IHKR am deschis acest topic gandindu-ma ca nu este corecta interpretarea acestui sistem ca fiind un sistem IHKS. Mentionez ca masina mea are si compresor de A/C, dar nu ma voi concentra pe prezenta acestuia, ci doar pe functionalitatile de confort oferite de IHKR in ceea ce priveste controlul automat al climei din masina.
Mitul care exista la vederea butonului de A/C pe panoul de control cu butoane rotative al IHKR este: "are aer conditionat simplu". Daca ar fi asa, atunci compresorul ar functiona doar, si tot timpul, cand acel buton este apasat. Si nu ar functiona deloc, in nici o conditie daca acel buton nu ar fi apasat. Totusi, o sa va scriu ce am observat din utilizarea compresorului de A/C pe masina mea:
- In conditii de temperatura exterioara ridicata, modulul de control IHKR poate decide utilizarea acestuia in producerea unui jet de aer cu temperaturi foarte joase, atat timp cat nu se inhibeaza utilizarea acestuia de catre utilizator - prin dezactivarea butonului A/C).
- In conditii de temperatura exterioara scazuta, modulul de control IHKR utilizeaza compresorul din cand in cand. Nu am urmarit pana acum daca utilizarea acestuia are legatura cu utilizarea jetului de aer spre parbriz, sau daca il foloseste oricum pentru dezumificarea aerului din masina indiferent de directia jetului de aer. Utilizarea lui si in acest caz se poate inhiba prin dezactivarea butonului A/C.
- Exista un singur caz in care compresorul porneste automat, indiferent de setarea butonului A/C: in momentul folosirii functiei de recirculare a aerului din masina. Eu vad 2 motive probabile pentru acest lucru:
1. pentru a oferi o senzatie de prospetime aerului recirculat din masina, modulul IHKR tine pornit compresorul A/C pe toata durata utilizarii recircularii aerului din masina.
2. pentru ca geamurile din masina sa nu se abureasca din cauza umiditatii crescute a aerului recirculat, modulul IHKR tine pornit compresorul de A/C pe toata durata utilizarii functiei de recirculare a aerului din masina.
In ceea ce priveste controlul automat al temperaturii din masina, IHKR se comporta in felul urmator daca reglez temperatura dorita sa fie 25 de grade (in general asa sta reglajul la mine):
- cand in masina este mai cald de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai scazuta de 25 de grade la inceputul functionarii, iar pe parcurs, temperatura jetului de aer se apropie de 25 de grade. In anumite conditii de temperatura exterioara (in jur de 20 de grade), compresorul de aer conditionat functioneaza din cand in cand (mai des la inceput, din ce in ce mai rar dupa o perioada). Daca bate soarele pe mine, fortez masina sa foloseasca A/C tot timpul regland controalele la o temperatura joasa: 18-22 grade. Daca vreau sa fac economie de carburant (si nu bate soarele pe mine), inhib utilizarea compresorului A/C dezactivand butonul acestuia.
- cand in masina este mai frig de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai ridicata de 25 de grade la inceput, urmand sa scada spre 25 de grade in timpul functionarii. Cand este foarte frig afara, jetul de aer are o temperatura foarte ridicata la inceput (de fapt nici nu conteaza daca setez pe 25 de grade sau pe 38 de grade). Dupa ce se incalzeste aerul din masina, temperatura jetului de aer scade sesizabil (ramane totusi senzatia de "aer cald" atunci cand este frig afara)
Atasat aveti o poza cu panoul de control al IHKR, si cu modulul de control ("computerul") aferent IHKR.



    IHKA: - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta unui display si a butoanelor digitale pe panoul de control. Modul de functionare al IHKA este acelasi ca la IHKR, dar are in plus urmatoarele:
- Functia "Auto" care contine:
      _ controlul automat al directiilor de iesire pentru jetul de aer.
      _ controlul automat al vitezei jetului de aer. La IHKR se regleaza manual la 4 nivele fixe + 1 nivel de reglaj fin intre Off si Treapta 1. IHKA permite reglarea manuala a vitezei jetului de aer pe mai mult de 8 trepte (am impresia ca sunt 16 in total). Deoarece temperatura aerului din masina depinde de temperatura jetului de aer si de cantitatea acestuia (de viteza), IHKR are la indemana doar un singur parametru pe care il poate folosi pentru atingerea scopului (temperatura setata) - si anume: temperatura jetului de aer. Deoarece IHKA poate controla automat 3 parametri pentru atingerea scopului (temperatura setata), este clar ca IHKA in mod auto va duce aerul din masina spre temperatura setata mai repede decat modelul IHKR.
- Posibilitatea alegerii tuturor celor 3 directii de iesire pentru jetul de aer (parbriz, frontal, picioare). La IHKR se pot alege doar combinatii de maxim 2 guri de iesire pentru jetul de aer.
- functie de auto-recirculare: optional, la unele modele IHKA exista un senzor de "aer prost" care decide automat trecerea pe recirculare a aerului din masina (modulul din poza atasata nu are optiunea asta). Functia se poate inhiba din butonul aferent (are aceeasi emblema ca cel de comanda manuala a recircularii aerului, cu litera "A" inscrisa in cerculetul cu margini intrerupte)
- functia de dezaburire parbriz: trece in mod automat ventilatorul la maxim, porneste compresorul de A/C, selecteaza directia de iesire a jetului de aer spre parbriz (si parca regleaza si temperatura la maxim), opreste functia de recirculare (daca era pornita). La IHKR trebuie umblat la toate butoanele pentru a se realiza aceste setari.
** Atentie: Butonul de A/C de pe panoul IHKA are aceleasi functionalitati ca butonul de A/C de pe panoul IHKR, si anume: inhiba utilizarea compresorului A/C in conditiile in care sistemul si-ar dori sa-l foloseasca. Cel mai probabil si la IHKA, la activarea functiei recirculare a aerului din masina, compresorul porneste indiferent de starea acestui buton.
Atasat aveti o poza cu panoul de control al IHKA (modulul de control IHKA - "computerul" - este inglobat in aceeasi carcasa, nu este separat ca la IHKR)

Fisiere atasate


0

Camere de Supraveghere  DVR  Vid

Camere de Supraveghere  DVR  Videointerfoane  Alarme Wireless

Control Access  Surse Alimentare  Camere IP  Alarme Auto

#2 Useril este offline   paco_wonderboy 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 221
  • Inregistrat: 19-January 07

Postat 27 March 2007 - 01:25 PM

supee tare asta ,nu stiam multe de aici :whistling:
0

#3 Useril este offline   loco 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 27-July 08
  • LocationIasi

Postat 09 September 2008 - 10:43 PM

Citeaza

    IHKR - contine un sistem de setare pe 2 zone (stanga/dreapta) a temperaturii dorite in masina. Se poate identifica prin prezenta a 4 butoane rotative pe panoul de control. Directia jetului de aer si viteza acestuia se pot seta doar la valori care raman fixe pe toata durata functionarii (sau pana la o modificare ulterioara a reglarilor acestora). Exista modele cu sau fara compresor de A/C.
Ca posesor de E36 dotat cu IHKR am deschis acest topic gandindu-ma ca nu este corecta interpretarea acestui sistem ca fiind un sistem IHKS. Mentionez ca masina mea are si compresor de A/C, dar nu ma voi concentra pe prezenta acestuia, ci doar pe functionalitatile de confort oferite de IHKR in ceea ce priveste controlul automat al climei din masina.
Mitul care exista la vederea butonului de A/C pe panoul de control cu butoane rotative al IHKR este: "are aer conditionat simplu". Daca ar fi asa, atunci compresorul ar functiona doar, si tot timpul, cand acel buton este apasat. Si nu ar functiona deloc, in nici o conditie daca acel buton nu ar fi apasat. Totusi, o sa va scriu ce am observat din utilizarea compresorului de A/C pe masina mea:
- In conditii de temperatura exterioara ridicata, modulul de control IHKR poate decide utilizarea acestuia in producerea unui jet de aer cu temperaturi foarte joase, atat timp cat nu se inhibeaza utilizarea acestuia de catre utilizator - prin dezactivarea butonului A/C).
- In conditii de temperatura exterioara scazuta, modulul de control IHKR utilizeaza compresorul din cand in cand. Nu am urmarit pana acum daca utilizarea acestuia are legatura cu utilizarea jetului de aer spre parbriz, sau daca il foloseste oricum pentru dezumificarea aerului din masina indiferent de directia jetului de aer. Utilizarea lui si in acest caz se poate inhiba prin dezactivarea butonului A/C.
- Exista un singur caz in care compresorul porneste automat, indiferent de setarea butonului A/C: in momentul folosirii functiei de recirculare a aerului din masina. Eu vad 2 motive probabile pentru acest lucru:
1. pentru a oferi o senzatie de prospetime aerului recirculat din masina, modulul IHKR tine pornit compresorul A/C pe toata durata utilizarii recircularii aerului din masina.
2. pentru ca geamurile din masina sa nu se abureasca din cauza umiditatii crescute a aerului recirculat, modulul IHKR tine pornit compresorul de A/C pe toata durata utilizarii functiei de recirculare a aerului din masina.
In ceea ce priveste controlul automat al temperaturii din masina, IHKR se comporta in felul urmator daca reglez temperatura dorita sa fie 25 de grade (in general asa sta reglajul la mine):
- cand in masina este mai cald de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai scazuta de 25 de grade la inceputul functionarii, iar pe parcurs, temperatura jetului de aer se apropie de 25 de grade. In anumite conditii de temperatura exterioara (in jur de 20 de grade), compresorul de aer conditionat functioneaza din cand in cand (mai des la inceput, din ce in ce mai rar dupa o perioada). Daca bate soarele pe mine, fortez masina sa foloseasca A/C tot timpul regland controalele la o temperatura joasa: 18-22 grade. Daca vreau sa fac economie de carburant (si nu bate soarele pe mine), inhib utilizarea compresorului A/C dezactivand butonul acestuia.
- cand in masina este mai frig de atat, jetul de aer are o temperatura mult mai ridicata de 25 de grade la inceput, urmand sa scada spre 25 de grade in timpul functionarii. Cand este foarte frig afara, jetul de aer are o temperatura foarte ridicata la inceput (de fapt nici nu conteaza daca setez pe 25 de grade sau pe 38 de grade). Dupa ce se incalzeste aerul din masina, temperatura jetului de aer scade sesizabil (ramane totusi senzatia de "aer cald" atunci cand este frig afara)


modelul meu ... e36 '94

problema mea ar fi ca in momentul in care dau drumul la aer conditionat cu ventilatia spre mine e ok ... e rece ... dar daca modific din acele 2 reglaje(st/dr)  la mai mult de 18 gr... nu are absolut nici un efect; apoi daca schimb directia de ventilatie(sus sau jos) imi baga aer cald in stanga si rece in dreapta ...

am intrebat catziva specialisti ... nimeni nu stie... diagnoza nu am unde sa fac ... dati'mi o solutie.
0

#4 Useril este offline   Alexx 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 30-March 08

Postat 10 September 2008 - 10:54 AM

Nu stiu exact ce sa-ti spun. Eu am avut o prbl cu climatronicul pe un rover 75. Nu imi baga rece. A trb sa bag freon. Din cate stiu eu in Bucuresti exista niste service-uri specializate in sisteme de climatizare la masini. Incearca sa cauti pe net poate gasesti.
0

#5 Useril este offline   loco 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 55
  • Inregistrat: 27-July 08
  • LocationIasi

Postat 10 September 2008 - 06:13 PM

freon am ... a fost primul lucru care l'am bagat ...

mai caut ...
0

#6 Useril este offline   adidonny 

  • Newbie
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 15-February 08

Postat 21 September 2008 - 06:35 PM

Citeaza

freon am ... a fost primul lucru care l'am bagat ...

mai caut ...


Verifica nivelul de antigel.POate o sa razi sau poate stii cand nu ai apa in motor nu iti baga caldura.Am avut un 325 tds din 97 cu clima dubla digitala si la fel imi facea in stanga cald/dreapta rece.Am completat cu apa si totul era ok.Bafta!
0

#7 Useril este offline   BH8138BK 

  • Newbie
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 20 February 2009 - 02:42 PM

sal o intrebare ai idee daca merge pus modelu ala electronic in locul celui cu 4 rotite ? e un e 36 din 91 ?
0

#8 Useril este offline   tiberiuenache 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 1803
  • Inregistrat: 01-April 07
  • LocationBucuresti

Postat 21 February 2009 - 03:17 AM

Frati-miu are pe al lui e36/'95 un IKHA. Insa este un pic ciudat...pt ca nu prea baga caldura egal...
Adik daca seteaza 20gr la sofer si pasager...La sofer baga cald, la pasager rece...Doar daca seteaza 20gr sofer si 25 pasager...atunci incepe sa bage caldura in ambele parti, in mod egal.

Ma rog...ideea e ca e sistem mai vechi si ma asteptam sa nu fie perfect. De functionat functioneaza bine...doar ca are cativa greierashi ai lui, la fel ca si la voi.
0

#9 Useril este offline   Darren 

  • Advanced Member
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 02-February 07
  • LocationBucuresti

Postat 08 March 2009 - 04:44 PM

In HeaterCore sunt 2 senzori de temperatura care monitorizeaza temperatura caloriferului (ma rog, a fiecarei zone de calorifer corespunzatoare stanga-dreapta).
In functie de ce returneaza acesti 2 senzori catre modulul de clima (si in functie de temperatura dorita setata), masina inchide sau deschide robinetul corespunzator.
Sau poate fi aceeasi problema mentionata mai sus, cu nivelul apei in radiatorul masinii :)
0

#10 Useril este offline   bmw_avb 

  • Member
  • PipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 30-July 09

Postat 09 August 2009 - 11:09 PM

salutare oameni buni .

am un e36 din 93 fara aer, si as vrea sa`i pun . platesc toata instalatia de pe o masina cu aer . aveti idee acum , cat ma costa montajul , se merita , ce modificari trebuiesc facute ? am nevoie de ceva in mod special ? e posibil ? astept pareri :)
0

#11 Useril este offline   roby1993 

  • Newbie
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 08-October 10

Postat 08 October 2010 - 04:22 PM

Salut.De curand mi-am cumparat un 318i din 1992 si are mai multe dotari si are si clima.dar nu are nici un fel d clima din kre e prezentata mai sus.Are panou digital dar este clima decat p 1 zona si am niste probleme cu ea.Are un ecran micut care arata temperatura si nu se vede nik p el adik are un fel d 31 intors si o setez sa bage caldura dar dak opresc motoru si il pornesc din nou baga rece.poate imi puteti spune unde as putea sa gasesc un panou d acest gen:D

0

#12 Useril este offline   ionut is 

  • Newbie
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 0
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 12 December 2011 - 09:03 PM

eu credeam ca e defect ihkr-ul la mine deoarece pornea compresorul cand dadeam pe recirculare.

mai nou nu merge bizonal. face acceasi temperatura in ambele zone. adica in functie de cum reglez primul buton de temperatura, asa face in toata masina, pe la toate aerisitoarele. aveti idee de ce al doilea buton(pt pasager) nu are nici o influenta in modificarea temperaturii interioare?
0

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Camere de Supraveghere  DVR  Vid

Camere de Supraveghere  DVR  Videointerfoane  Alarme Wireless

Control Access  Surse Alimentare  Camere IP  Alarme Auto